Sociální integrace dětí a žáků včetně začleňování romských dětí do vzdělávání.
Kvalitní podmínky pro inkluzivní vzdělávání.
Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce.
Cílem projektu je podpora pedagogických pracovníků pomocí sdílení zkušeností a umožnění cílené práce s konkrétní skupinou díky přesné diagnostice týmu a profesní diagnostice osobnosti učitele. Na základě pochopení a sdílení usnadnit práci.
Prostřednictvím nového unikátního diagnostického nástroje ukážeme pedagogům, že každá skupina je jedinečná a vyžaduje odlišný přístup a způsob práce, pokud výsledek má být efektivní.
Projekt Dynamická inkluze probíhající v šesti školách našeho kraje, s centrem kolegiální podpory v naší ZŠ , vstupuje do své poslední třetiny. Na samotném počátku projektu byli zapojení pedagogové seznámeni s již existujícími produkty diagnostiky určenými pro školy a školská zařízení. Všichni měli možnost si je vyzkoušet a následně s pomocí odborníků interpretovat svůj vlastní „profil učitele“. Pedagogům byly vysvětleny základní principy práce s diagnostickou metodou určenou pro jednotlivce a skupinu a její možnosti a přínosy.Současně probíhal také intenzivní vývoj nového diagnostického nástroje – interaktivního profilu třídní skupiny a kompatibilního profilu učitele.
Na pravidelných workshopech v jednotlivých CKP (centrech kolegiální podpory, které jsou tři – jedno centrum v každém zúčastněném kraji) se pedagogové společně s lektory metody, psychology a speciálními psychology učili s profily třídních skupin i učitelů pracovat a analyzovat výstupy. Učitelé velmi rychle pochopili výhody práce s přesnými a často novými informacemi, které přináší diagnostika.
Mohlo by se zdát, že diagnostická metoda poukazuje na nedostatky učitelů a jejich chyby, ale není to tak. Metoda dává pedagogům užitečné informace o tom, jaké jsou jejich silné stránky, o které se mohu opřít, jaká jsou rizika, s nimiž se musí počítat a o nichž je dobré vědět. Také přináší informace o tom, jak funguje skupinová dynamika třídy a jaký způsob práce a komunikace je pro skupinu vhodný. Poukazuje na to, kde jsou rizika skupiny a jak mohou učitelé se třídou pracovat v její prospěch.
Projekt Dynamická inkluze je tříletý a končí v říjnu příštího roku. V současné fázi se účastníci projektu soustředí především na profily konkrétních tříd, a jejich vývoj v čase. Zaměřují se na konkrétní problémy skupin, proměny a interpretaci změn, které souvisejí s postupem žáků do vyššího ročníku, nebo s přechodem na druhý stupeň základní školy. Zabývají se problematikou změny atmosféry vztahů ve třídách např. po odchodu žáků do škol víceletých gymnázií. Učitelé dostávají od psychologů působících v projektu také podpůrné informace o vývojových obdobích a zákonitostech individuálního vývoje dětí. Řeší se také spolupráce v pedagogických sborech, různé pedagogické styly a metody jejich práce. Nejdůležitější v celém projektu je ale pozitivní přínos pro samotné pro žáky
Naším mottem je DYNAMICKÁ INKLUZE.
Struktura výrobní firmy, kde se tvoří přidaná hodnota.
Demonstruje žákům, jak fungují jednotlivé oddělení reálné firmy a pomůže jim pochopit, co je důležité pro rozvoj firmy.
V rámci simulovaného oddělení vývoj a výzkum žáci sestrojí a naprogramují robota.
Škola je zapojená do projektu Podpora kompetencí, gramotností a exekutivních dovedností žáků ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí, reg. č. CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_012/0000594 spolufinancovaného Evropskou unií.
Naše škola spolupracuje s Univerzitou Jana Amose Komenského Praha na projektu „Rozvoj občanských kompetencí v oblasti bezpečnosti a ochrany obyvatelstva u žáků ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí“, registrační číslo CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_012/0000610. Více informací o projektu naleznete ZDE.
registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0001000
Klíčové aktivity:
Sociální pedagog – personální podpora ZŠ.
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ.
Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv.
Čtenářský klub pro žáky ZŠ.
Klub zábavné logiky a deskových her pro žáky ZŠ.
Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem.
Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ.
reg. číslo CZ.1.07/1.1.00/57.0930
klíčové aktivity:
Rozvoj technických dovedností žáků na 2. st. ZŠ.
Rozvoj profesních dovedností učitelů pro výuku zaměřenou na zlepšování technických dovedností žáků základní školy.
Individualizovaný rozvoj ústních komunikačních dovedností učitelů v anglickém jazyce formou blended learningu.
Rozvoj individuálních ústních komunikačních dovedností žáků v anglickém jazyce formou blended learningu.
19 žáků naší školy má možnost bezplatně odebírat obědy ze školní jídelny. Finanční prostředky ve výši 85 930,- Kč poskytla nadace Woman for Woman.
Cílem projektu je pořízení a instalace systému, který na nejnižší míru omezí vniknutí cizích osob do budovy školy. Prostředky k naplnění uvedeného záměru jsou zařízení jako kamerové systémy, systém k upozornění na cizí, nebezpečnou osobu v budově školy.
V rámci uvedeného dotačního titulu usilujeme o získání finančních prostředků určených na nákup tabletů, počítačů, výukových programů, didaktických pomůcek a dalších materiálů a potřeb pro žáky se zdravotním postižením. Celková výše požadovaných financí činí 1 030 700,- Kč.
Získali jsme dotaci v rámci dotačního programu Prevence rizikového chování v Ústeckém kraji v roce 2015 ve výši 22 000,- Kč. Získané finanční prostředky budou sloužit na krytí nákladů spojených s adaptačním pobytem žáků 6.ročníku ve školním roce 2015/2016.